سفارش تبلیغ
صبا ویژن

3 نرم افزار جدید برای حل مشکل هنگ شدن و کاهش سرعت گوشی هوشمند

برای شما پیش آمده که هنگامی که در حال استفاده از گوشی هوشمند خود هستید هنگ کند یا سرعت آن به شدت پایین بیاد و باعث اذیت و کلافگی شما شود. گوشی ها هوشمند علاوه بر اینکه امکانات زیاد و کارایی بالایی دارند اما نگهداری و جلوگیری آن در مقابل ویروس ها و هنگ کردن، کاربران را دچار مشکل میکند. اما دیگر نگران هنگ گوشی اندرویدی نباشید در این مطلب ما برای شما 3 نرم افزار معرفی خواهیم کرد که با نصب آنها از هنگ کردن گوشی جلوگیری کنید. 

هنگ گوشی یکی از معضلاتی است که کاربران وقتی مشغول به کار با گوشی هایشان هستند به آن دچار می شوند. هنگ کردن یا به اصطلاح در حالت انجماد قرار گرفتن سیستم گوشی هوشمند ممکن است عوامل مختلفی داشته باشد مثلا زمانی که گوشی شما ویروسی شده یا با نصب نرم افزار های متعدد باعث کاهش سرعت گوشی خود می شوید. مهمترین عاملی که باعث هنگ کردن گوشی می شود سخت افزار به کار رفته در آن است.

 

این مطلب مفید را از دست ندهید: 3 راهکار بسیارساده برای بالا بردن سرعت گوشی اندروید تا 2 برابر!

عوامل مختلف هنگ کردن گوشی:

buying-smartphone

1- ویروسی شدن گوشی های هوشمند: ویروس ها بر روی حافظه داخلی دستگاه نفوذ میکنند و موجب موجب ایجاد اختلالات متعدد در کارکرد گوشی می شود.

برای جلوگیری از ویروسی شدن گوشی خود دانلود رایگان 5 آنتی ویروس برتر اندروید در سال 2018-2019 را حتما مطالعه کنید.

2- پایین بودن اطلاعات مردم هنگام خرید گوشی های تلفن همراه است. به عنوان مثال برخی افراد گوشی هایی با CPU پایین خریداری کرده و اطلاعات فراوان بر روی آن میریزند که همین مساله باعث پایین آمدن سرعت گوشی و هنگ کردن آن می شود.

3- پر شدن مموری که این مساله سرعت گوشی را به شدت کاهش می دهد.

4- کمک گرفتن برخی گوشی ها از رم علاوه بر مموری

5- پر شدن بیش از حد حافظه گوشی

نرم افزارهای متعددی برای جلوگیری از هنگ کردن گوشی وجود دارد که از مهمترین آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:


1- نصب برنامه Clean master

clean master

این برنامه بهترین برنامه افزایش سرعت گوشی است که برای اندروید موجود می باشد و همه کارهای بالا را یکجا برای شما انجام می دهد. دقت کنید که گوشی های آیفون هیچ نیازی به برنامه افزایش سرعت ندارند چون تمام کارهای بالا توسط خود سیستم عامل انجام می شوند:

≡   دانلود برای اندروید یا از اینجا

2- نصب برنامه Turbo Booster PRO

Turbo-Booster-PRO

یکی از پرکاربردترین و مفیدترین برنامه اندرویدی است این برنامه به شما این امکان را میدهد که  به سرعت تمامی فایل های اضافی موجود در حافظه ذخیره سازی را حذف کرده و علاوه بر آزاد سازی مقدار زیادی از حافظه، سرعت گوشی خود را افزایش دهید. این نرم افزار لیست برنامه های موجود در گوشی شما را نمایش می دهد که به صورت دستی یا خودکار میتوانید نرم افزار های غیر ضروری را متوقف یا حذف کنید که با این کار حافظه تلفن همراه شما بهینه می شود، سرعت رم و عملکرد پردازشگر را افزایش می دهد و در نتیجه طول عمر باتری تلفن همراهتان را بهبود می بخشد.

  دانلود اپلیکیشن Turbo Booster

 دانلود از گوگل پلی

 

3- نصب برنامه Greenify

Greenify

این اپلیکیشن قادر است برنامه هایی که استفاده نمیکنید و بلا استفاده هستند را به حالت Hibernate برده تا هم اینکه باعث کاهش مصرف باتری شود و هم اینکه سرعت گوشی را افزایش دهد، گویا گوشی شما تازه متولد شده است.عملکرد آن بگونه ای است که از کار کردن برنامه ها در پشت زمینه اندروید جلوگیری می نماید. بازی ها و برنامه های دیگر برای دریافت اپدیت و … در پشت زمینه کار می کنند مورد کنترل قرار می دهد و از تحرک اضافی خود جلوگیری می کند.

   دانلود از گوگل پلی

   دانلود مستقیم اپلیکیشن Greenify


روش های دیگر برای جلوگیر از هنگ کردن گوشی وجود دارد مثل نخریدن گوشی های ارزان چون رم این مدل گوشی ها پایین است و به محض ریختن نرم افزار و بازی های مختلف گوشی کند می شود و سرعت گوشی پایین می آید، همیشه باید میزان حافظه رم دستگاه حداقل 40% خالی و در اختیار اندروید باشد، از خالی بودن حافظه داخلی دستگاه مطمئن شوید، اگر دستگاه شما حافظه داخلی دارد و هم مموری کارت سعی کنید اطلاعات را بیشتر بر روی مموری کارت ذخیره کنید، برنامه های فعال در پس زمینه را ببندید، نصب آنتی ویروس قوی.

5 روش دیگر برای جلوگیری از هنگ کردن گوشی!


در نهایت اگر راه حل های گفته شده کار ساز نبود، تنها گزینه ای که راه حل نهایی برای رفع این مشکل است گزینه ی Reset Factory گوشی است که قبل از انجام این کار حتما باید از کلیه نرم افزار هایتان بک آپ بگیرید.

منبع